perjantai 8. kesäkuuta 2012

Laiska, tyhmä ja tyhmin

Oon melko ihan varma siitä, että jokainen lapsiperheellinen on joskus kotikaaoksensa keskellä päättänyt, että sitten kun lapset ovat  isoja ja omillaan, niin koti on aina siisti, jokainen tavara paikallaan ja kaikki on seesteistä ja ihanaa.

Ainakin minä ajattelin näin ja varsinkin silloin kun lego- tai dublopalikka oli porautunut jalkapohjaan kiinni tai lapset olivat päättäneet ilahduttaa olohuoneen seinään huulipunalla tehdyllä tilataideteoksella jne.

Tilanne on nyt se, että lapset ovat nyt omillaan, mutta onko kotini siisti, tavarat paikallaan ja kaikki seesteistä ja ihanaa? No voin kertoa, ei todellakaan ole.

Eilen illalla olin ihan raivona ittelleni ja mietin että mistä tämä nyt oikein johtuu. Olenko mä vaan niin laiskaksi tullut? Mikä mua herranjestas sentään vaivaa?

Sitten valaistuin ja en oikein tiedä kehtaanko ees kertoa. No kerron. Minä en _ehdi_ pitämään paikkoja kunnossa koska mulla on iltaisin kauheen kiire katsoa telkkarista kaikkea tyhmää ja/tai pelata internetissä kivoja pallopelejä tai jotain muuta yhtä järkevää. Oikeasti, kelatkaa! Ei helvetti.

Ei oo yks eikä kaks eikä seiskyt kertaa kun päätän että no nyt olen ahkera tänään. Sitten meen "ihan vaan käväseen" koneella. Sitten huomaan että ai hitto, henkilö X on tehnyt uuden ennätyksen järkipallopelissä. Pakko koittaa rikkoa se ennätys. Pokspokspoks. Oho tunti meni, mutta nyt ollaan jo aika lähellä läpimurtoa, pokspokspokspoks. Oi no nyt ooh jäin vaan tuhat pistettä ennätyksestä, pakko koittaa vielä pokspokspokspokspokspoks.... .Oho, telkkaristahan alkaakin just kaikkia ihania miljonääriäiti-supermarjokiinteistökuningattaria! Pakko kattoo, en on NIIN hyviä! Oh arvostele mun illallinen Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa, arvostele mun häämekko, arvostele mun hääkampaus, oi mitä ihania ohjemia, kiitos mielelläni arvostelen!

Siinä minä sitten istun ja arvostelen kunnes kello on kiitolaukannut lähemmäs keskiyötä, ja minun olisi kaiken järjen mukaan pitänyt olla nukkumassa jo vaikka kuinka ja kauan. Hups, jäi muuten siivoomatta, no ehtiihän huomennakin. Ja kun huominen tulee, niin käyn vaan ihan äkkiä koneella ja pokspokspokspoks ja sitä rataa, toisinto eiliseltä.

Tietenkin nyt hieman tuossa kärjistän, teen mä poksuttelun ja tuijottelun välillä toki vähän jotain muutakin, kuten syön, käyn tupakoimassa jne. Mutta noin suunnilleen noin se menee, ja se on KAMALAA. Voi kauheeta. Oikeesti. Tietokone ja telkkari ovat pahimpia aikasyöppöjä mitä tiedän. Valitettava tosiasia vain on se että valinnat teen minä itse. Ei ne telkkarit ja tietsikat mitenkään itsenäisesti tule mun aikaani viemään.

Koska kaikki laihdutuskuurit ja tipattomat tammikuut jne. kannattaa aloittaa aina maanantaisin, niin päätin eilen illalla itseinhoni vallassa, että ensi maanantaina olen ma-to-illat telkkaritta ja tietsikatta ja katon mitä saan aikaiseksi ylimääräisellä uudella vapaa-ajalla. Tää tuntuu ihan kauheen säälittävältä ja hirveeltä, mutta näin se nyt vaan on.

Täällä sorvaamossa mulla on netti lähes pakosta auki kokoajan taustalla tai edustalla. Voin ensi viikolla sitten purskautella tänne raportteja joko kaikista mahtavista kotityösuorituksistani tai sitten jotain ihan muuta, mitä tää ihmiskoe nyt tuokaan tullessaan.

Muuten kuuluu ihan hyvää:)


7 kommenttia:

  1. Tuo on muuten ihan tajunta, että paljonko tulee tuijotettua turhaa skeidaa telkkarista ihan vaan sen takia, että sitä sattuu tulemaan. Selasin tuossa digiboksin tallenteita läpi, ja ihan kävi kylmät väreet, kun tajusin että suurin osa sisällöstä ei suinkaan ole sivistäviä dokkareita ja panssarilaiva potemkineja, vaan amerikkalaisia sitcomeja. Juuri niitä puolen tunnin valmiiksinaurettuja pläjäyksiä, joita yhdenkään täysjärkisen ihmisen ei pitäis haluta katsoa, saati sitten tallentaa katsoakseen myöhemmin.

    Taitais tehdä tuollainen ihmiskoe meikäläisenkin ajankäytölle ja psyykelle ihan hyvää.

    VastaaPoista
  2. Vau, varmasti raskas koettelemus edessä. Koita keretä raportoimaan klemmareiden ikeestä.
    Mäkin nään silmissäni vilisemässä jotain nettipelien palleroita ja timantteja joinain iltoina, kun käyn nukkumaan. Varmasti hyväksi, kun aivot pelailee unessakin.

    VastaaPoista
  3. PS. menin heti pelaamaan

    VastaaPoista
  4. Totta turiset, Elmaseni. Niin tuttua juttua ja napakymppiä ja kaikkea tää kirjoitus.
    Itse en vaan voi pitää telkutonta tiistaina, koska tulee Moderni Perhe, enkä oikeastaan muinakaan päivinä, kun tulee Poliisit ja Frendit ja Frasier ja mitä näitä tärkeitä nyt on. Sitä paitsi poksuttelupeleissä on oltava aina parempi kuin muut kaverit.

    VastaaPoista
  5. Hei kiitti teille kommenteistanne. "Hyvä" kuulla etten oo ainoo poksutteluun ja telkkarointiin aikaani tuhraava.
    Mä lupaan pitää kirjaa tästä projektista. Mutta aloitan sen tosiaan vasta maanantaina, koska sunnuntaina mun on PAKKO saada katsoa telkkarista kaikkee skeidaa, koska mulla on silloin krapula.

    Ekalle anonyymille, toihan se just onkin, että jos sitä katsoisi telkkarista edes jotain sivistävää, niin se nyt ehkä menisi vielä hyväksyttävän rajoissa, mutta just joo näitä sitcomeja ja bullshittejä tulee vaan tuijoteltua. Huh.

    VastaaPoista
  6. joo sama havainto. Ennen mä pystyin lukemaan jonkun kirjan (no hömppää ei mitään seitsemää veljestä tai täällä pohjantähden alla...) illassa mut nykyään....Kaikenmaailman danielle steelit kerääntyy hyllylle enkä muka kerkee niitä ees lukemaan...koneella tulee oltua ihan liikaa....kun pitää farmvilleä harvesteroida ja ties mitä bingoa pelata....

    VastaaPoista
  7. Anne, just näin. Mä luen kans aina hömppää, en mitään maailmanhistorian kuuluisimpia klassikkoja. Mutta nyt en ehdi lukemaan ees sitä hömppää kun on telkkarissa niin paljon laatuohjelmia tarjolla... ja tietsikka... PAH!

    VastaaPoista