perjantai 13. huhtikuuta 2012

Puutarha mulle heti tänne nyt

Välillä mua ärsyttää yks mä. Ihan vain sen takia, kun olen niin saakelin malttamaton ja kärsimätön silloin, jos saan jonkun mahtavan hyvän idean, joka vaatii "vain" toteuttamisen. 

Mulla muhii yks idea, yks toinen idea ja sit kolmas, neljäs ja viideskin. Juuri äsken selailin jotain noita puutarhamainoksia, ja päätin haluta ruukkupuutarhan itselleni. Sana puutarha on kyllä melko ylimitoitettu tolle rivarin takapihapäntille, mutta kuulostaahan se hienolta ja rikkaalta;) 

Hong Kong- tavaratalossa on halvennuksessa erivärisiä ihania ruukkuja, ja sellaisia mä haluan pihan täyteen! Ja jonkun ISON pöytäryhmän. Ja kaikkea. Heti!

Laitan tähän muutaman kuvan tuosta valtavasta "puutarhastamme". 

Tämä ensimmäinen, kaunis kuva on takapihasta ennen piharemonttia. Ainoastaan tuo etuvasemmalla näkyvä terassiosa on tässä jo tehty uusiksi, muuten piha on .. no kuva puhukoot puolestaan. Tuolla pihan takaosassa on ihania betonilaattoja ja kaksi kaninhäkkiä. 


Tässä kuvassa on sitten sama piha remontin jälkeen. Nyttemmin tuo .. kataja tai mikä lie on iso kuin mikä, ja sen takana on ikäänkuin jemmassa yksi kaninhäkki. Nurkassa seisoo vielä koivu. Rip koivu. 

Koivulle kävi näin:

 Se kuoli ja haudattiin. Se vain kuivui pystyyn, syytä ei vielä tiedetä. Tai tuskin koskaan tiedetäänkään. Tuossa kuvassa koivua kaadetaan.

Tuossa alla on vielä kuva pihan siitä osasta, joka ei näy em. kuvissa. Kuvassa ulkovarasto, yks ihana nainen ja aika villiintyneet viljelmät. 

 Ja tähän loppuun vielä yksi sellainen ihan vaan pieni yleiskuvaus pihan siitä osasta, mistä suurin osa em. kuvista on otettu.

Niin että heti mulle ruukkuja, kasveja, kesä, puutarhuri, rahaa, aikaa ja viitsiväisyyttä, joohan pliis. Lopetan täältä puutarhaunelmoinnista tähän.
Heippa.




2 kommenttia:

  1. ihan kivasti porukkaa sun terassilla....mulla on kans ohjelmassa terassit tänä kesänä...on vähän tylsä kun on pelkkää kuraa talon ympäristöt täynnä, ei oo ehditty vielä mitään tekemään pihalle kun muutettiin marraskuussa uuteen taloon...

    VastaaPoista
  2. A, tuo viimeinen kuva on mun synttäreiltä viime toukokuulta. Meillä kävi silloin reilu sata ihmistä kaikenkaikkiaan. 70 taisi parhaimmillaan olla samaan aikaan..

    Onnea terassihommille sitten kun ne alkaa. Ja uuteen kotiin kans tietty.

    VastaaPoista